Μία εβδομάδα με το Ford Capri: Το comeback ως ηλεκτρικό SUV με στυλ και αυτονομία
Το Ford Capri επιστρέφει… ηλεκτρικό και SUV. Είναι όμως αρκετό το όνομα για να ξεχωρίσει στην απαιτητική κατηγορία;
Αν η Netflix συνέχιζε να στέλνει DVD με το ταχυδρομείο, δύσκολα θα είχε εξελιχθεί σε αυτό που είναι σήμερα. Αντίστοιχα, όσο δημοφιλές κι αν υπήρξε το πρώτο Ford Capri, είναι δύσκολο να φανταστούμε πως ένα παραδοσιακό κουπέ θα είχε απήχηση στις μέρες μας. Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι το ολοκαίνουριο Ford Capri με το οποίο ζήσαμε μία εβδομάδα διαφέρει ριζικά από το πρωτότυπο: Δεν είναι πια ένα δίθυρο, χαμηλό coupe, αλλά ένα SUV με κουπέ σιλουέτα και ηλεκτρική καρδιά, το οποίο προσφέρει την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που οι περισσότεροι αγοραστές αναζητούν σήμερα.
Κινητήρες και αυτονομία: Ένα Capri για κάθε ανάγκη
Η γκάμα του νέου Capri περιλαμβάνει εκδόσεις με πίσω κίνηση και δύο διαθέσιμες μπαταρίες: Τη μικρή των 52 kWh και τη μεγάλη των 77 kWh. Η ισχύς ξεκινά από τους 170 ίππους (RWD), φτάνει τους 286 ίππους (RWD και AWD) και κορυφώνεται στους 340 ίππους της τετρακίνητης έκδοσης.

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η πισωκίνητη με τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh, που προσφέρει 400–450 χλμ αυτονομίας (ή και παραπάνω με ήπια οδήγηση), με μέση κατανάλωση 21-24 kWh/100 χλμ. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με 0-100 χλμ/ώρα σε 6,4’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Η φόρτιση γίνεται με 11 kW AC και 120 kW DC – ναι αν θυμάστε κάπου αυτά τα νούμερα είναι γιατί οι προδιαγραφές είναι ίδιες με του Explorer.
Οδήγηση: Σπορ χαρακτήρας με κάποιους περιορισμούς
Κάτω από την επιφάνεια, το Capri βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μεγαλύτερο Explorer, με χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 20 χιλιοστά, προσφέροντας περισσότερη σπορτίφ αίσθηση. Στην πράξη, η άνεση επηρεάζεται: Όχι τόσο έντονα αλλά επηρεάζεται. Το set up είναι ίσως λίγο περισσότερο σπορ από όσο θέλουμε, Η ανάρτηση "διαβάζει" λίγο περισσότερο τις κακοτεχνίες του δρόμου, κάτι το οποίο βελτιώνεται με τους βασικούς τροχούς των 20”, που συνδυάζονται με ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ.. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Capri σου δίνει την σιγουριά να πιέσεις στις στροφές. Ωστόσο, το τιμόνι για να μείνει ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση "χάνει" κάτι από την φιλοσοφία της Ford. Τα φρένα είναι προοδευτικά πολύ ήπια στην λειτουργεία τους και ακούραστα. Στα θετικά, το Capri είναι ήσυχο, με λιγότερο θόρυβο από τον αέρα ή την κύλιση συγκριτικά με αρκετούς από τους ανταγωνιστές.
Εσωτερικό: Μοντέρνο και πρακτικό
Υπέρ: Υπερυψωμένη θέση οδήγησης, εύκολη προσαρμογή καθίσματος, εξαιρετικό infotainment
Κατά: Περιορισμένη ορατότητα και έλλειψη φυσικών χειριστηρίων
Το εσωτερικό του νέου Capri, αν και χαμηλότερο από του Explorer, προσφέρει ψηλή θέση οδήγησης – κάτι που αρέσει στο κοινό των SUV.

Ο οδηγός απολαμβάνει ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο (σε 12 θέσεις) κάθισμα με μνήμη, στήριξη μέσης και λειτουργία μασάζ. Θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερη στήριξη στη μέση. Βέβαια ίσως έχανε την άνεση αλλά μάλλον δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα
Η ορατότητα είναι περιορισμένη: οι μπροστινές κολόνες εμποδίζουν στα σταυροδρόμια, ενώ οι πίσω είναι φαρδιές και η ορατότητα περιορίζεται. Ευτυχώς, στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας, οπότε το παρκάρισμα γίνεται εύκολο.
Στο infotainment κυριαρχεί μια κάθετη οθόνη 14,6’’ που κινείται έως και 30° για να μειώνει την αντηλιά ή να αποκαλύπτει αποθηκευτικό χώρο. Το σύστημα είναι εύχρηστο, με ευκρινή γραφικά, μεγάλες ενδείξεις και άμεση απόκριση. Περιλαμβάνει Android Auto, Apple CarPlay, DAB, πλοήγηση και Bluetooth.
Ωστόσο, η απουσία φυσικών χειριστηρίων (ακόμα και για τον κλιματισμό) δυσκολεύει τον χειρισμό εν κινήσει. Τα touch πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα θέλουν συνήθεοα από τον οδηγό. Στην έκδοση Premium (αυτή της δοκιμής μας) υπήρχε ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία, συμπεριλαμβανομένης ενσωματωμένης ηχομπάρας στο ταμπλό που προσφέρει εξαιρετικό, τρισδιάστατο ήχο. Η καμπίνα φωτίζεται με εναλλασσόμενο ambient φωτισμό, συμβάλοντας στην δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ελέγχου των 5,3 ιντσών είναι περιορισμένος σε δυνατότητες παραμετροποίησης. Ωστόσο, η καμπίνα είναι φωτεινή και η συναρμογή καλύτερη από του ανταγωνισμού.
Το νέο Ford Capri – λίγο μακρύτερο από τον Explorer – προσφέρει άπλετο χώρο για δύο μεγαλόσωμους ενήλικες εμπρός. Υπάρχουν πολλές πρακτικές λύσεις αποθήκευσης, όπως μεγάλα πλαϊνά ντουλαπάκια, δύο ποτηροθήκες, βάση κινητού (με φόρτιση), κρυφός χώρος κάτω από την κονσόλα, αποθηκευτικός χώρος των 17 λίτρων (κάτω από αυτήν) και ένας ακόμη χώρος πίσω από την κεντρική οθόνη. Το μόνο παράπονο είναι το μικρό ντουλαπάκι συνοδηγού.
Στο πίσω μέρος, η ευρυχωρία στα πόδια είναι καλή, αλλά όχι κορυφαία. Ευχάριστο είναι ότι λείπει τούνελ μετάδοσης, κάτι που διευκολύνει τον μεσαίο επιβάτη.
Ο χώρος αποσκευών είναι εξαιρετικός, με 572 λίτρα – περισσότερα από το Explorer και τον μέσο όρο της κατηγορίας. Χωράει 9 χειραποσκευές και μένει χώρος για παλτά ή σακίδιο. Οι πίσω θέσεις πέφτουν 60/40, ενώ υπάρχει και θυρίδα για μακριά αντικείμενα (πέδιλα του σκι).

Συμπέρασμα
Το νέο Ford Capri προσπαθεί και στέκεται ανάμεσα στα κορυφαία ηλεκτρικά SUV, προσφέροντας πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή αυτονομία και ευρυχωρία στο πορτμπαγκάζ. Μία δοκιμασμένη συνταγή σε ηλεκτρικά μοντέλα με την εκτέλεση της Ford.